Salgsvilkår

Priser: Alle priser er med moms

Leveringstider: Enkelte produkter, produseres på bestilling. Produksjonstidstid vil da presiseres på produktsidene og i ordretilbudet du mottar etter bestilling. Når Husbonden AS mottar bekreftelse på ordretilbudet, vil Husbonden starte produksjon av valgt produkt. I høysessongen kan noe lengre leveringstid påberopes. Hvis det skjer endringer i forhold til opplyst leveringstid vil vi informere så raskt som mulig om dette. Mange forhold som vi ikke kan påvirke kan spille inn på leveringstiden, som transport, klima,osv. Vi fraskriver oss ethvert ertsatningskrav som følge av forsinkelser.

Personopplysning og sikker betaling: All informasjon som lagres i form av fakturanavn og adresse er strengt fortrolig og vil ikke bli solgt videre til tredjepart Ved betaling med kort vil ikke kortopplysningene lagres.

Øvrig: Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger som ikke kan leveres innen rimelig tid eller til rimelig kostnad. Kjøpesummen vil i slike tilfeller bli returnert til kjøperen.

Angrerett etter levering: Husbonden følger kjøpsloven når det gjelder angrerett. Dyrkesett regnes som ferskvare, og angrerettlovens bestemmelser om angrefrist gjelder derfor ikke (jfr. Angrerettsloven §22, punkt b).

For andre varer sendes en beskjed til ordre@husbonden.no.

Du kan da bruke et angrerettskjema som skal returneres med ordren. Frist for angrerett er 14 dager etter varen er mottatt. Varene må returneres uten skader eller brutt embalasje.

OBS! Du er ansvarlig for trygg retur. Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt. Husbonden dekker ikke fraktostnader ved retur.

Reklamasjon

Hvis du har hatt problemer med en ordre eller ønsker å reklamere på ett eller flere produkter, skal du sende oss en e-post til ordre@husbonden.no

NB! Ferskvare: Vær oppmerksom på at ferskvarer som dyrkesett må undersøkes umiddelbart etter mottak for å kunne gjøre reklamasjonen gjeldende.

For at vi lettere skal kunne foreta en vurdering av din reklamasjon, skal følgende informasjon være i henvendelsen.

  1. Navn
  2. Ordrenummer
  3. Leveringsdato
  4. Navn på varen/varene som du vil reklamere på
  5. Beskrivelse av problemet. Vi foretrekker et bilde av feilen der det er mulig.
  6. Har varen en produksjon eller best før dato skal denne inkluderes.